Kedves Látogató! Üdvözöllek a blogomon, ahol scrapbook alkotásaimat láthatod. 2009. márciusában találkoztam a scrapbookinggal, és azóta az életem részévé vált.
Ha tetszik, amit látsz, vagy épp ellenkezőleg: nem tetszik, és esetleg építő jellegű kritikád van számomra, ne fogd vissza magad. Szólj hozzám! Szívesen veszem! :)
.

Stencilezés – másképp

>> 2011. június 11., szombat



Ezt a technikát Krissz egyik videójából tanultam (Bélyeg keret, de azóta már készített egy újabb cikket is: Knockout (kiejtés) létrehozása).
Mutatom, hogy én hogyan készítettem:

  1. Létrehoztam egy új dokumentumot, amin egy új rétegre ráfestettem Ági egyik ecsetéből:

  1. Egy újabb rétegre kiválasztottam a betűt, amivel a stencilezést akarom készíteni: a bulkyRefuse Type ingyenesen letölthető betűtípust választottam, stílusban szerintem illenek ehhez a technikához a betű "pontatlanságai"


 
  1. Duplán kattintva a betű rétegére a Rétegstílus panelen az alábbi beállításokat kell elvégezni:

A Kitöltési fedettséget 0%-ra kell állítani, és a Kiejtést Sekélyre. Ezzel azt érjük el, hogy az adott rétegünk alatt szereplő összes rétegből kiejti azt a területet, amit az adott réteg lefed. Ez alól kivétel a Háttér (Background), itt is látszik, hogy az maradt fehéren. Ha azt is el szeretnénk tüntetni, akkor át kell alakítani réteggé.
Ez a technika azért tetszik nekem nagyon, mert utólag is nagyon egyszerű változtatni, beleavatkozni, hiszen a betűt külön rétegen kezeltük. Ha a betű rétege alá további ecsetes, díszítő rétegeket helyezünk, a kiejtés azokon is érvényes lesz.

A kiegészített leírást pdf formátumban az alábbi képre kattintva érhetitek el. Jó szórakozást hozzá!



8 megjegyzés:

Bíró Ágnes 2011. június 11. 22:49  

Szuper! Végigböngésztem a kiegészítést is. Köszi a tippeket az alap actionökhöz is, azokat szerintem még sosem próbáltam ki. :o

Névtelen,  2011. június 12. 1:50  

Oh, de jó! ha ezt hamarabb megtalálom, már régen aludhatnék :D No, sebaj, így is sikerült a stencilezés-maszkolás...majd holnap, azaz ma délelőtt felteszem a képet az SB-ra :)
Azért köszi Eszti, legközelebb ezt fogom kipróbálni!
*Ritacica*

Névtelen,  2011. június 12. 2:16  

Just a quick note to let you know that a link to this post will be placed on CraftCrave today [12 Jun 12:00am GMT]. Thanks, Maria

Janka 2011. június 12. 9:55  

Tök jó ez a módszer! Köszi!
Az oldalad vele meg csodás lett, mint mindig. Imádom azt a részét az oldaladnak.

Kriszta (hozak) 2011. június 12. 11:14  

Hát így egy kicsit egyszerűbb! Köszi a leírást és külön köszi, hogy letölthetővé tetted!

Kata 2011. június 12. 12:16  

Nagyon jó a leírás, köszönet érte! Szeretném kipróbálni, mert nagyon tetszenek az ilyen oldalalk!

Margó 2011. július 22. 0:06  

De jó, le tudtam tölteni:-)))) Nagyon tetszik ez a "másképpen"!

Megjegyzés küldése

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP