Kedves Látogató! Üdvözöllek a blogomon, ahol scrapbook alkotásaimat láthatod. 2009. márciusában találkoztam a scrapbookinggal, és azóta az életem részévé vált.
Ha tetszik, amit látsz, vagy épp ellenkezőleg: nem tetszik, és esetleg építő jellegű kritikád van számomra, ne fogd vissza magad. Szólj hozzám! Szívesen veszem! :)
.

Elmaradások...

>> 2010. április 11., vasárnap

Több pótolnivalóm is van az elmúlt hétről (vagy talán még régebbről...?!), most megpróbálok nekik eleget tenni.

Először is egy blogdíj (Életem része), amit Do-tól kaptam. Nagyon-nagyon köszönöm! :) Mutatom:
És kiknek adnám tovább??? Tényleg mindenkinek, aki szerepel a jobb oldali blogsávomban. Mert amikor csak tudok, bekukkantok hozzájuk. Nem hagyok mindig jelet magam után, mert a gyerkőcök mellett - főleg ilyen jó időben! - egyre kevesebb időm van, de ők tényleg az életem részei! És hogy senki ne higgye, hogy csak gyorsan le akarom tudni ezt a díjátadást, fel is sorolom őket: (szr)Judit, Timo, Kovaxka, Ányi, Osli, Brigi, LaceE, Janka, Szabi, Gigi, Kriszta anyu, Mörjike, Lululu, Dorka, DAnett, Szotyi, Eliza Kitty, Merika, Tinci, Csuti, Christine,  (rainbow)Kata, Klári, Sapimanó, Titty, Moani, Eagleszem, Moncsi, Eralilla, Beandy, Linsey, Giny, Icka, Darinka, Krisz, Szilvi, Noncsi, Panda, Masni, Kriszta, Baba84, Monicca, Betsie, Franci, JUMA.
Remélem, senkit nem hagytam ki... :D És ne haragudjatok, de belinkelni és kommentet hagyni már nincs energiám, de remélem, jártok erre és olvassátok! :)

-----------------------------------------


Másodszor pedig Janka hívott egy könyves kérdezz-felelek játékra. Bocsi, hogy csak most jutottam odáig, hogy válaszoljak:

1. Mi volt életed legrosszab könyvélménye?
A Godot-ra várva... :) Bevallom, habár kötelező volt, el sem olvastam. Pedig lehet, ha végigolvasom, változik a véleményem, de nem ment... :D

2. Mi volt az a könyv, ami eddig a legnagyobb hatással volt rád?
Nehéz dolog erre válaszolnom, mert falom a könyveket. Viszont gyorsan el is felejtem őket, és bármikor izgalommal tudom végigolvasni akár pár hónap múltán is. Mégis kettőt kiemelnék:
Robert James Waller: Madison megye hídjai - egyetemista éveim alatt ez a könyv kb. félévente visszatérő olvasmányom volt. Ha rossz kedvem volt, csak bevettem magam a szobámba, és egy ültő helyemben végigolvastam. A végén bőgtem egy nagyot, majd sokkal kiegyensúlyozottabban vágtam újra bele a mindennapokba. (Bevallom, amióta a férjemmel együtt vagyok, már nem él bennem a vágy, hogy elolvassam, de meghatározó élménynek tartom az életemben.)
Müller Péter: Jóskönyv - Ji King mindennapi használatra - van időszak, amikor sokszor fordulok hozzá segítségül. Van, hogy csak fellapozom, konkrétan keresve valamit benne. És van, amikor csak találomra felcsapom valahol, és rátalálok az épp kellő mondatokra. Alapmű nálam, mindig kéznél van.

3. Olvastál már olyan könyvet, ami komolyan a frászt hozta rád és félelmet keltett benned?
Igen, egy időben nagy kedvencem volt Stephen King. Szóval volt pár ilyen jellegű olvasmányom... :D De manapság már nem érdekel ez a műfaj...

4. Mit használsz könyvjelzőnek?
Néha könyvjelzőt. De ez a ritkább. Általában bármilyen papírcetlit, ami a kezembe akad. De sosem szoktam szamárfület csinálni a könyvre.

5. Mikor szoktál olvasni? Otthon, munkahelyen, reggel, délben, este, alvás előtt?
Régen általában esténként olvastam. VAgy ha sok időm volt, akkor délutánonként. Aztán megszületett Beni és az ő alvásidejében. Most, hogy már ketten vannak, teljesen esetleges: ott és akkor, amikor épp időm és lehetőségem nyílik rá.

6. Mi volt az első könyved, amit olvastál?
Nem emlékszem. Arra viszont igen, hogy amikor felső tagozatos voltam, akkor minden hétvégére vettem ki a könyvtárból két-három könyvet (és nem épp a legvéknyabbakat...:D) és a hétvégén elolvastam...

7. Puha kötésű vagy kemény fedeles?
Nem meghatározó! Bármilyen lehet.

8. Mit olvasol most?
Konkrétan semmit, és mégis sok mindent. A semmit azt jelenti, hogy nem olvasok épp regényt. A sok mindent pedig azt, hogy bele-belekapok egy-egy verseskönybe, Hankiss János: Hajnali három / Habfürdő c. novelláskötetébe és dr. Ranschburg Jenő: Szülők könyve - A fogantatástól az iskolakezdésig  és Don Richard Riso és Russ Hudson: Az enneagram bölcsessége - Útmutató a kilenc személyiségtípus lelki és szellemi fejlődéséhez c. műveibe.

9. Hányadik oldalon jársz?
Az előzőek fényében erre nem tudok válaszolni... :D

10. Rajta hagyod a kezed nyomát a könyvön (belefirkálsz, véletlenül leöntöd, leeszed, egyéb barbárság, stb.)?
Vigyázni szoktam rá, amennyire tudok. Egy-két fontos könyvemben persze benne van a kezem nyoma, bejelölök egy-egy részt, de szigorúan csak ceruzával és nagyon finoman. De ezek a könyvek hozzám vannak nőve, más nem olvassa őket, így biztosan nem zavaróak... :)

11. Befolyásol a könyv borítója és/vagy címe, hogy elolvasod-e az adott könyvet?
Ha ismerem a szerzőt, vagy hallottam a műről, akkor nem. De nagyon sok olyan jó könyvélményem van, amire a borítója miatt bukkantam rá. A szemem keresi a szépet, és ha valami megfog, azt a kezembe veszem, és megnézem, hogy mi az. De csak akkor veszem meg, ha a tartalom is érdekel.

12. Az oldalszám (könyv hossza)?
Egyáltalán nem.

13. Hátralapozol, hogy tudd, mi lesz a vége?
Nem. Szeretem a meglepetéseket. Számomra a folyamat a lényeg, amíg a végkifejletig jutunk, így soha nem lapozok hátra.

14. Volt olyan könyv, amit többször elolvastál?
Igen. Már korábban írtam a Madison megye hídjait, emellett a Harry Potter könyvek, Gustav Meyrink: Gólem - lélektani rémtörténet, G. S. Viereck: A bolygó zsidó, és ki tudja még, hány, amikre már nem is emlékszem...

15. Ért könyvekkel kapcsolatos baleset?
Nem.

16. Eladod -ajándékozod a könyveidet, vagy mániákusan ragaszkodsz hozzájuk, akkor is, ha nem tetszik?
Ha tetszik, nem ajándékozom el, ha nem, akkor nagyon szívesen. De akkor is csak úgy, ha "kérik", hisz nem viszek olyan könyvet másnak ajándékba, ami nekem sem tetszik, csak ha kifejezetten tudom, hogy az illető szereti.


17. Még a fürdőbe is magaddal viszed az aktuális olvasmányt, vagy csak otthon olvasol, esetleg más meghatározható helyen?
Imádok kádban olvasni. Főleg,  mióta a gyerekek megvannak. Ki kell használni minden adandó alkalmat... Szóval nincs meghatározott helyszín, bárhol, bármikor.


18. Vezetsz az olvasmányaidban valamilyen rendszert, felírod-e az elolvasott/megvett/megveendő könyveket?
Nem.


+1. Kedvenc könyvek?
8. + 14. pont, és még sokan mások... :D Alapvetően szeretem az ezoterikus és pszichológiai könyveket, a verseket és sok minden mást.




--------------------------------------------------


Harmadszor pedig egy új oldal az én szerelmetes férjemnek:


Autumn Flourish by Taylor Made & Leora Stanford


A fotó megmunkálása talán kicsit "keményre" sikeredett, de ezzel azt akartam érzékeltetni, hogy ő számomra a FÉRFI. Határozott, ha szükség van rá kemény, és mindig lehet rá számítani. És a mosolyával pedig azt, hogy ugyanakkor figyelmes, egyáltalán nem durva, és elfogadja az én érzékenységemet. (Mert abból van ám nekem bőven...) Egyszóval: szeretem. És ha vele vagyok, a helyemen vagyok... :)
Anikó ajánlása alapján módosítottam, kontrasztosabbra és világosabbra vettem a fotót, és sztem is sokkal jobb lett így! Köszi, Anikó!!!!! :)

Posted by Picasa

10 megjegyzés:

eralilla 2010. április 11. 1:46  

Én jártam erre, s köszi Neked is. Jó volt a könyves válaszidat olvasni. Az oldalad pedig nagyon klassz.

Rucola Designs 2010. április 11. 1:51  

Köszönöm szépen, Eszti! Örömmel olvastalak, az oldalad meg WOW a javából!

erzsocica 2010. április 11. 7:19  

Köszönöm a megemlítést, jól esett!!!
Szuper az oldalad, nagyon tetszik és köszönöm a visszajelzéseidet is!
Kellemes napot!

Bíró Ágnes 2010. április 11. 8:00  

Én is járok erre gyakran. :) Öröm volt olvasni az olvasmányos válaszaidat. :)
Az oldalad szerintem szuper. A fotókeményítés tökéletes a papírhoz, de a SB.hu-n már írtam. :)
Szép napot neked!

eagleszem 2010. április 11. 8:35  

Én is jáogatok hozzád! :) Sokszor zugolvasóként, mert nincs energiám kommentelni, de követem ám az eseményeket. Köszi a díjat! Nagyon tetszenek a könyves válaszaid! Az oldal is nagyon jó. Tetszik a kemény hatás. Én talán egy fokkal nagyobb kontrasztot tettem volna. De az én vagyok! :D

Krisz 2010. április 11. 13:17  

Köszi hogy rám is gondoltál! Én is sűrűn járok erre! Szinte minden oldalad valamiért a kedvencem! Ez is nagyon tetszik. A szöveg különösen ahogy kissé a háttérbe mostad! szuper!
Szép napot! :)

Noncsi 2010. április 11. 15:57  

Már a scrapbook.hu galériájában is megcsodáltam ezt az oldaladat. Nagyon tetszik. :)

Köszönöm a blogdíjat, kedves vagy, hogy gondoltál rám. :)))

DAnett 2010. április 11. 20:32  

Köszönöm Eszter, hogy gondoltál rám is, csak viszonozni tudom a díjat!
Elhiszem, hogy nincs időd kommentelni, teljesen megértem. Én is sokszor nem tudok, csak be-be kukkantok, megcsodálom a dolgokat..

Az oldalad, mint mindig most is fantasztikus, már sokszor mondtam, elképesztően tehetséges vagy Eszer! :)

szrjudit 2010. április 12. 14:49  

Köszönöm a díjat én is, az oldalad pedig újabb remekmű, és mindaz, amit közvetít... tudod, vannak napok, amikor elfelejtem, köszi, hogy eszembe jutattad ;)

Bíró Ágnes 2010. április 19. 10:44  

Ó nézd, pedig láttam a díjat nálad, csak tegnap este nem jutott eszembe. Köszi Eszter!

Megjegyzés küldése

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP