Kedves Látogató! Üdvözöllek a blogomon, ahol scrapbook alkotásaimat láthatod. 2009. márciusában találkoztam a scrapbookinggal, és azóta az életem részévé vált.
Ha tetszik, amit látsz, vagy épp ellenkezőleg: nem tetszik, és esetleg építő jellegű kritikád van számomra, ne fogd vissza magad. Szólj hozzám! Szívesen veszem! :)
.

De mit kell ezen 1,5 órát csinálni? -...

>> 2010. május 28., péntek

... - kérdezte Laci az előző oldalamnál, teljesen jogosan. Hiszen nem sok minden van rajta. 
Hogy mit is...?
Először is megnézem a készletet. Kicsit ízlelgetem, hogy aztán tudjak hozzá fotót választani. Itt mondjuk adott volt a téma, szóval viszonylag egyszerű volt a fotókeresés. Csak viszonylag, mert azért így is jópár fotót át kellett néznem, amíg kiválasztottam, hogy melyik is az igazi.
Aztán jött a fotóalakítás. Egy kis színkezelés, élesítés a szükséges helyeken. Kicsiben ugyan nem feltűnő a változás, de 3600px-es méretben azért ráfér a fotókra egy kis alakítgatás.... :)
Amikor ezzel megvoltam, ki kellett találni, hogy hogyan is akarom majd elhelyezni az oldalon őket. Nagyon nehéz - legalábbis nekem - kevés dolgot "látványosan" elhelyezni az oldalon (nekem ennél már csak az lenne nehezebb, ha sok dolgot kellene elhelyezni, mert pakolgatni aztán egyáltalán nem tudok, csodálom is miatta Tincit... :D).
Utána jön a papírok keresése. Nem találom meg mindig elsőre, hogy mi is lenne a tetszetős. (Sőt, inkább gyakoribb az, hogy csak hosszas próbálgatás után sikerül eltalálnom. Most még problémát okozott az is, hogy a dátumcetlinek ugyanolyan volt az alapja, mint amilyen a háttér. Így nagyon beleolvadt. Szóval "rá kellett varázsolnom" a csíkos papírt, de úgy, hogy ne legyen feltűnő a beavatkozás... :D
Aztán a kommentek elhelyezése, betűtípus kiválasztása. Azzal is jó sokat szoktam játszadozni, mire tetszik (még így is, hogy alapvetően viszonylag kevés betűtípust használok... :D)
És utána még a fotók helyzetének változtatgatása, próbálkozás, hogy milyen vágással a leghatásosabb... Tudok ám szöszmötölni, ha akarok... :D Meg ha nem akarok, akkor is.
Laci, remélem, elég részletes volt a válaszom... :D

9 megjegyzés:

Kata 2010. május 28. 22:18  

De jó, hogy leírtad ezeket, így kicsit megnyugodtam. Mondjuk a Te oldalaidon nagyon is látszik, hogy rendkívül precízen meg van szerkesztve, nagyon kellemes és harmonikus mind. Nekem általában az tart sokáig, hogy telepakolom, aztán meg leszedek majdnem mindent :) Viszont, most hogy 1 hét alatt kellett egy 42 oldalas könyvet megszerkesztenem rájöttem, hogy ha muszáj, akkor sok mindenre képes az ember, amit nem hinne magáról.

Bíró Ágnes 2010. május 28. 22:23  

Hehe. :) Tényleg jó volt olvasni, hogy másnak is sok idő egy oldal.

Margó 2010. május 28. 23:44  

Örülök, hogy leírtad, hogyan készülnek az oldalaid. kb. én is ebben a menetben haladok, csak én többször cserélgetem a kiegészítőket, mert, ha jó az oldal, nem jó cetli, ritkán tetszik az, hogy a háttérre ne kerüljön még egy valamilyen formázott oldal. Ritkán vagyok úgy is azért, hogy megvan a kép és ahhoz keresem a készletet. ... és ritkán érzem jól magam úgy, hogy csak egy készletből tudjak mindent elővarázsolni.
Bocsi, hogy ilyen sokat írtam:-))

Janka 2010. május 29. 14:53  

Eszter, én abszolút megértem, hogy egy ilyen egyszerűnek látszó oldalon is el lehet szöszölni legalább másfél órát. Az még nem is sok! Nekem ha sikerül ennyi idő alatt összeraknom egy oldalt, az már a "gyorsan megvan" kategória.
Szerintem, ez a művészet! Az aprólékosságod, a finomságod, a jóízlésed abszolút benne van a legegyszerűbb oldaladban is! Csak így tovább!!!

Zsu 2010. május 29. 15:52  

Tök jó, hogy leírtad, hogyan készülnek az oldalaid. Én is hasonlóan vagyok vele, csak nálam a fotó keresgélés a végén van. Örülök, hogy nem csak nekem tart órákig egy aránylag minimál oldalt összerakni. :D

T 2010. május 29. 16:07  

Drága Eszti!!! Szerintem minden egyes oldaladon látszik, hogy aprólékosan kidolgozott és nem egy összecsapott oldalról van szó. Mivel sokszor meg is beszéljük, tudom, hogy odafigyelsz mindenre. És ettől szenzációsak az oldalaid. És ezért tűnsz ( tűnik ki az oldalad) a sok-sok galériában látható oldaltól. És a minimálban van a legnagyobb kihívás. Ahogy Didó fogalmazta meg. És ezt csak az tudja és érti, aki már próbálta. Tehát szöszmötölj csak tovább a mi legnagyobb örömünkre!!!!!

szrjudit 2010. május 29. 17:27  

Nekem is elég minimum a másfél óra egy oldalra, ritkán vagyok meg ennyi idő alatt. Nálam azok a másfél órák az érdekesek még, amit egy már kész oldallal képes vagyok "utószöszölni", sokszor úgy, hogy végül nem is igen változik ;)

Fahéjasalma 2010. május 29. 23:26  

Eszter, megtaláltam a betűtípus nevét, amit kérdeztél: P22 Corinthia. Sajnos azt már nem tudom, honnan származik.

LaceE 2010. május 31. 9:23  

Köszi, hogy megírtad. :) Egyébként a kérdés csak költői volt :) Nagyon szeretem az oldalaidat, ebben a stílusban biztos, hogy ott vagy a legjobban között. Nekem akkor is furcsa a minimum másfél óra. Nálam egy oldal nagyságrendileg 15 és 45 percet vesz igénybe - persze az én oldalaim sehol nincsenek a Tieidhez képest.
Sajnos ahhoz nincs türelmem, hogy órákat üljek egy oldal felett. Ha nem tetszik ennyi idő alatt, akkor inkább kitörlöm.
A múltkor 1 hét alatt csináltam meg 25 dupla oldalt a fotókönyvemhez, úgy hogy napi pár órát foglalkoztam vele.
Szerintem jó, hogy ennyire különbözünk, így nem lesznek egyformák az oldalaink :D

Megjegyzés küldése

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP