Kedves Látogató! Üdvözöllek a blogomon, ahol scrapbook alkotásaimat láthatod. 2009. márciusában találkoztam a scrapbookinggal, és azóta az életem részévé vált.
Ha tetszik, amit látsz, vagy épp ellenkezőleg: nem tetszik, és esetleg építő jellegű kritikád van számomra, ne fogd vissza magad. Szólj hozzám! Szívesen veszem! :)
.

CEWE kihívás

>> 2010. július 12., hétfő

Tegnap este kaptam levelet Krisssz-től, hogy erre a hétre az én kihívásomat sorsolta ki: úgyhogy ezen a héten rossz fotóból kell oldalt készíteni. :)

Ilyen volt az én rossz fotóm és a belőle készült oldalam:


És hogy hogyan is értem el mindezt? 
Sajnos a pontos menetét nem írhatom le, mivel Scott Kelby Photoshop - Digitális Fotósoknak c. könyvéből tanultam szinte mindent, amit ehhez használtam. De azért nagyvonalakban leírom, szerintem lehet hozzá anyagokat találni a neten is. (Ha valakit viszont "komolyabban" érdekel a téma, annak csak ajánlani tudom a könyvet.)

Először is kezdtem egy kis színkezeléssel (görbék segítségével), amivel már kicsit tudtam világosítani a fotón. De az eredmény még így sem volt jó, továbbra sem látszott szinte semmi Beni arcából. 


Úgyhogy jött a következő lépés: az árnyékos és csúcsfényes területek részletességének növelése. Ezt szintén az alapján javítottam, ahogyan a könyvben le van írva, de nagyon jó leírást találtam hozzá az Adobe honlapján is (itt). 


Megmutatom a beállításaimat (nem a könyv ajánlásai, így megtehetem szerintem) - és hozzáteszem, hogy ezek nem mérvadóak, mert minden fotónál más és más beállításokkal lehet elérni a legjobb eredményt:


Mivel a fotó színeivel még mindig nem voltam elégedett, így belemostam a háttérbe (amúgy is szeretem ezt alkalmazni, tökéletes színű fotóknál is... :D). Három fotó-rétegem van, alulról haladva felfelé a következő beállításokkal:
  1. Fényintenzitás - 17%-os fedettség
  2. Átfedés - 50%-os fedettség - sugaras színátmenettel maszkolva
  3. Átfedés - 50%-os fedettség - csak Beni kimaszkolva

Arról már írtam korábban, hogy én hogyan készítem a maszkokat (itt és itt), úgyhogy most nem tenném meg megint, mert a gyerekek nem akarják... :D (Játékidő van!!!!!!! :D)

2 megjegyzés:

kreatívhit 2010. július 12. 9:14  

Sikerült kihoznod amit lehet a képből. Sajna én régebben jó párat kidobtam pedig megmenthető lett volna.

Krisz 2010. július 12. 22:00  

Eszti, ez aztán valóban a kihívás! köszi.:)

Megjegyzés küldése

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP