Kedves Látogató! Üdvözöllek a blogomon, ahol scrapbook alkotásaimat láthatod. 2009. márciusában találkoztam a scrapbookinggal, és azóta az életem részévé vált.
Ha tetszik, amit látsz, vagy épp ellenkezőleg: nem tetszik, és esetleg építő jellegű kritikád van számomra, ne fogd vissza magad. Szólj hozzám! Szívesen veszem! :)
.

Fotómanipuláció

>> 2010. február 27., szombat

Többen dícsértétek a fotómanipulációt a múltkori oldalamon, így megosztom veletek, hogyan csináltam. Ugyan nem azzal a fotóval, mert az nem saját, de a lépések ugyanazok. :)



0. Eredeti fotó:
1. Channel Mixer (Create new fill or adjustment layer / Channel Mixer...)
 
Majd a réteghatásmódot Hard Light-ra állítom, és a Fill-t csökkentem. Én itt 48%-ra állítottam, de próbálkozni kell. Jelenleg így néz ki a fotónk:

 

2. Rétegmásolat a Channel Mixer rétegről:

 
A réteghatásmódot visszaállítottam Normal-ra, a Fill-t 100%-ra. Így most már egy jóval kontrasztosabb fekete-fehér képünk van, mintha csak a szaturációval babráltunk volna.

3. Színek a képen: ha szeretnénk egy kis színt visszahozni, akkor nincs más dolgunk, mint a felső Channel Mixer réteg Layer Mask-ját megpiszkálgatni. Ennél a fotónál én egy kis arcpírt és a száj pirosságából egy kicsit szeretnék visszaadni (a tegnapi oldalamon a sapka színét is visszacsempésztem). Kiválasztok egy lágy ecsetet és a Opacity-t 30%-ra veszem, így:


Aztán a rétegek palettán a másolt Channel Mixer rétegre állva kiválasztom a Layer Mask-ot:
 

Majd az ecsettel "kifestem" azokat a területeket, ahol szeretném a színeket visszakapni. És így néz ki a fotó most:


Posted by Picasa

11 megjegyzés:

Névtelen,  2010. február 27. 23:11  

Ez nagyon király! Majd kipróbálom, ha lesz egy kis időm! Köszi, hogy megosztottad velünk!

Timi 2010. február 27. 23:26  

Köszi Eszter! Ez nagyon tuti!

Kriszta 2010. február 27. 23:29  

Ez szuper. Tuti, hogy kifogom próbálni. Még ilyet.

LaceE 2010. február 27. 23:42  

Köszi. Ki is próbáltam rögtön. És sikerült :D

Rucola Designs 2010. február 27. 23:43  

Zseniális! És milyen egyszerű, ha megmutatja valaki! :D Köszi!

Margó 2010. február 28. 2:18  

Szia Eszti! Már felvettem a tartalomjegyzékembe a "leckét"! Köszönöm:-)

Bíró Ágnes 2010. február 28. 8:53  

Nagyon szépen köszönöm!!! :)
Nem is bonyolult, viszont annál hatásosabb . :)

millu 2010. február 28. 9:45  

De rendi vagy,köszi szépen.

CraftCrave 2010. február 28. 14:37  

Thank you! This blog post will be advertised on CraftCrave in the Tutorials category today (look for timestamp: [28 Feb 01:00pm GMT]).

Janka 2010. február 28. 22:09  

Azta, de jó! Ma is tanultam vmit :) Köszi!

DAnett 2010. március 1. 6:28  

Húú, annyira érthető és tökéletes volt a leírásod, hogy még én is meg tudtam csinálni :) Köszönöm szépen!!! Fantasztikus lett így a fotóm :)

Megjegyzés küldése

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP